Slnečný deň na Kľaku - Krásy Lučanskej Malej Fatry

Svet je kniha a tí, ktorí necestujú, čítajú iba jednu stranu  Aký by to bol život bez cestovania a kníh? Pre mňa veľmi prázdny.

Príroda Slovenska je veľmi krásna. Určite mi dá každý za pravdu. Ticho, oddych a čerstvý vzduch si rada doprajem. Bonusom je krásne počasie a turistika môže začať.

Dneska sa vyberieme na pohorie Kľak v Malej Fatre. Je ho poznať už z diaľky, pretože má špecifický tvar. Je vysoký 1351,6 m.n.m. Turistami veľmi obľúbený.

Našu cestu začíname na Fačkovskom sedle, kde sa nachádza veľké parkovisko. Samozrejme sme sa už na začiatku cesty stratili, kedy sme odbočili zle. Neskôr si doprajeme tradičné bryndzové halušky a Pilsner Urquel na salaši Kľak. Po dobrom obede, nie však preplnení, vyrážame po žltej značke na vrchol.

(zdroj: Silvia Vajdíková)

Cesta by mala trvať hodinu aj štyridsať minút. Tešíme sa. Zo začiatku je trasa v pohode. Zelené stromy, slniečko svieti, plní energie, kráčame nahor. Po chvíli však začína byť všade blato. Ale že veľa blata. Stretávame veľa turistov, ktorí nám prajú šťastnú cestu (asi vedia prečo). Cestu nám spríjemní jeden pán, ktorého situácie pod nohami veľmi neteší. O program máme postarané.

Rozhodneme sa neísť priamo po cestičkách ale krátime si to cez strmú ale zato lepšiu cestu. Po necelej hodinke sa ocitáme na Reváni (1205 m). Ponúkajú sa nám nádherné výhľady. Posedíme, občerstvíme sa a pokračujeme ďalej už po lepšej cestičke. Ideme väčšinou po rovinke až prídeme na vrchol.

(zdroj: Silvia Vajdíková)

Hore je toľko ľudí, že človek má pocit, že je niekde na námestí. Dlhé rady na fotku s krížom. Konečne sa dočkám aj ja. Tento kríž som už dlho pozerala a túžila byť pri ňom. Z hora sú krásne výhľady na okolité vrchy. Za odmenu si otvoríme pivo a kocháme sa výhľadmi.

Pivko vždy dobre padne.
Pivko vždy dobre padne. (zdroj: Silvia Vajdíková)
(zdroj: Silvia Vajdíková)

V zimnom období to môže byť takisto nádherná turistika.

Cesta naspäť trvá oveľa kratšie (veď to vždy). Ďalšia túra zo zoznamu splnená. Pekný deň za nami a tešíme sa na ďalší.

Silvia Vajdíková

Na písaní nie je nič zložité. Všetko, čo robíš je, že si sadneš za písací stroj a krvácaš. -ERNEST HEMINGWAY- Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné